Hőlégballon, mint reklám
Egy hatalmas színes hőlégballonnál kevés jobb figyelemfelkeltő eszköz létezik. Ebből kifolyólag kiválló reklámhordozó lehet. Az utóbbi néhány évtizedben világszerte egyre nagyobb jelentőséggel bír a legkülönbözőbb cégek reklámozási rendszerében. Ennek fő oka talán a különlegességében és a ritkaságában rejlik. Alig van ember, akit ne nyűgözne le és emlékezetébe ne hagyna nyomot egy a feje felett repülő hatalmas, színes hőlégballon. Az ember nem minden nap lát ilyet.
A ballon hatalmas méreténél fogva igen nagy reklámfelülettel rendelkezik. Ebből kifolyólag messziről is felismerhető, jól olvasható reklám helyezhető el rajta. Természetéből adódóan a hőlégballon alacsony sebességgel halad , rengeteg embernek van ideje megnézni, ráadásul jellemzően az emberek felhívják rá egymás figyelmét, ha hőlégballont látnak és ezért az érintett területeken óriási reklámerőt képvisel.
Ezen kívül a kísérőjárműveken, ruházaton, berendezéseken is kialakíthatóak reklámfelületek.
Csak néhány a rengeteg vállalat közül akik hőlégballonnal is népszerűsítik magukat:
MOL Rt, HBO, Ford, Shell Gas, Pick-Szeged Rt, Coca-Cola Rt, Erste Bank Rt, stb